torsdag, oktober 20, 2005

Idag


Ett oskrivet blad i sagan om Pete

Babyshambles hett efterlängtade albumdebut "Down in Albion" är lös och igår kväll laddade jag ner den. Egentligen har jag lyssnat alldeles för lite på den för att verkligen kunna uttala mig och ge en fullödig kommentar. Men den store Martin har såklart lite rätt när han säger att låtmässigt finns det inget som hoppar upp i ansiktet på en vid sidan av "Killamangiro" och "Fuck forever". Lite trist, med tanke på att vi har hört bägge låtarna tidigare när de släpptes som singlar.

Men det här betyder givetvis ingenting. Det mesta som det där geniala knarkvraket Pete Doherty satt sitt namn på hittills mår bra av att växa lite. Han är inte direkt de omedelbara pophitsens store mästare, utan snarare de komplexa pophitsen. Så jag ska lyssna och lyssna igen.

Och redan nu börjar jag höra att saker som "La belle et la bête", "A'rebours", "The 32nd of December", "8 dead boys", "In love with a feeling", "What Katie did next", "Albion", "Loyalty song" och "Up the morning" är fenomenala sånger. Fan, det där hade nog kunnat bli en riktigt bra låtlista, om man lägger på "Fuck forever", "Killamangiro" och "The man who came to stay".

Nåja. Riktigt jävla dåligt blir det bara i reggaeuppvisningen "Pentonville rough". Hemskt, hemskt, hemskt. Jag anklagar producenten Mick Jones, såklart. Han och The Clash gjorde rätt mycket fånig medelklassreggae på sin tid. Annars är väl skivomslaget (som ni ser här ovan) det mest upprörande i hela historien. Jag tänker nog inte ens kommentera det.

Idag fikade jag med Julia och Malin. De är bra människor. Jag tycker om att känna bra människor.

2 kommentarer:

Scott A. Edwards sa...

Bart Simpson Goes Arab
An "Arabized' version of the popular animated show "The Simpsons' has made its debut on a satellite TV network in the Middle East - but many viewers aren't laughing.
Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a dynamic benifitial impact site/blog. It pretty much covers dynamic benifitial impact related stuff.

Come and check it out if you get time, Scott :-)

Linda Johnson sa...

Sentinel hurricane blog
This is a minute-by-minute account of developments in Central Florida. Click on a subject in the category archives below for information segmented by county or topic.
Find out how you can buy & sell anything, like things related to private road construction on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like private road construction!