tisdag, november 01, 2005

Idag

Från Expressen.se:

"Daniel tar över Expressen Fredag


Daniel Swedin, 22, blir ny redaktör för Expressens Fredag.
- Vi är jätteglada för att Daniel börjar här. Han är en rutinerad redaktör och kommer att fortsätta utveckla vår framgångsrika fredagsbilaga, säger Expressens nöjeschef Warda Khaldi.

Daniel Swedin kommer närmast från ett jobb som chefredaktör för tidningen Gadgets. Dessförinnan har han bland annat varit nöjesredaktör på Drömhem & Trädgård.

Grattis Daniel, hur känns det här?
- Ja... Lite sådär, egentligen.
Kommer Fredag att fortsätta i samma anda?
- Låt mig säga såhär - med mig som kapten för skutan kan jag garantera de trogna läsarna att det varken blir Book Review eller Illustrerad vetenskap av Fredagsbilagan.
Kommer det några nya inslag i tidningen nu?
- Ja, jag kommer att få en fet jävla bylinebild på första sidan. Det har jag aldrig haft tidigare. Det kommer säkert reta folk i början, men de vänjer sig. Precis som de tidigare vant sig med den journalistiska kvalitéen på tidningen. Sen ska jag skriva krönikor om sånt jag tycker är viktigt. Svälten i Afrika och sånt.
Hur ska du sätta din prägel på Fredag?
- Har jag berättat om bylinebilden?
Daniel Swedin tillträder tjänsten den 1 december och efterträder Ebba von Sydow, som nyss tillträdde tjänsten som chefredaktör för Vecko-Revyn.

Av ANNA KALLENBERG"

1 kommentar:

julia sa...

hahahahha