fredag, november 11, 2005

Idag

Uh, ser att det är rocktema på "Idol" ikväll och hela Sveriges alldeles egna lilla rockkalkon Idol-Sebastian ska, självklart, ge sig i kast med att sjunga Bowies "Life on Mars?". Kan inte bara alla idioter i kommersiella sammanhang ge fan i mina låtar? Missförstå mig rätt, så länge Bowie sjunger Bowie har jag inga problem med hur, var och när de dyker upp. Men när nåt välkammat litet rockalibi på TV4 ger sig i kast med dem så kokar blodet. Hoppas han åker ut så det sjunger om det. Notera ordvitsen. Jag undviker effektivt att se eländet genom att gå på bio och se "40-year old virgin", en film som delar svenska kritikerkåren. En etta i Aftonbladet, en fyra i Expressen och en femma (!) på SVT Text-TV.

Är det förresten nån mer än jag som tycker Fredrik Federley är obehaglig och har fula glasögon?

Inga kommentarer: