torsdag, november 10, 2005

Idag


Blir du också sugen på att klippa en hövding nu?

Enligt en amerikansk undersökning börjar 38% av alla unga människor röka efter att de sett rökning på film. Det är ju lite märkligt eftersom de enda som ser riktigt coola ut när de röker på film är gamla svartvita gubbar som t ex Humphrey Bogart. Fast å andra sidan påskyndar ju rökning åldrandet, så där slår rökungdomarna två flugor i en smäll. Jag avundas intellektuella människor som kan tänka i två led, vinna Alfapet och Risk och så vidare. Jag röker inte och vinner aldrig i Alfapet eller Risk. Det tackar jag för.

Kate Bushs nya skiva är rolig. Hon sjunger om diskmaskiner, räknar upp en mängd decimaler i pi som refräng och musiken låter nästan obehagligt mycket 1985. Men gillar jag det? Javisst gör jag det. Det är inte superpop som i "Wuthering heights" eller "Hounds of love" utan en riktigt trevlig ljudkuliss komplett med fågelkvitter och vindsus. Och att Kates röst låter exakt likadan som den alltid har gjort är ju också fint. Hon röker säkert inte hon heller. Jag skulle lätt vinna över henne i Alfapet. Alldeles säkert, för hon kan ju inte svenska.

Förövrigt ska hippiejönsarna på min skola ha "revolutionsfest" i helgen. Man undrar ju vad de kommer hitta på för toppenskoj. Mitt förslag: skjut er själva.

1 kommentar:

Martin sa...

revolutionsfest? vad innebär det? att dricka rödvin och lyssna på avsomnade maoisters pinsamma försök att skapa "folklig kultur"