lördag, november 19, 2005

Idag

"Tänk om Oasis gjorde en dyr, stor high-fi-cover av Babyshambles snart-klassiker 'Fuck forever'. Fruktansvärt bra, eller hur?". Den frågan ställer i dagens Aftonbladet Fredrik Virtanen retoriskt. Det självklara svaret på den frågan är "nej", så karln måste ju vara ironisk.

Oasis är ett skitband, har alltid varit ett skitband och bröderna Gallagher är två osköna äckelpäckel som inte lyckats göra en vettig popsång sedan 1995. Det har de ersatt med att rama in sin skit i dyra high-fi-produktioner. Ett värdigt öde för en Babyshambles-låt? Bröderna Gallaghers uppblåsta egon är oklädsamma och deras inbillade överlägsenhet är inte ens charmig. Så fort jag ser dumdryga Oasis på tv eller i en tidning mår jag fysiskt illa. Hör jag dem blöder mina öron.

Därför tycker jag att Oasis ska ge tusan i "Fuck forever".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oasis är och förblir världens bästa band!

Daniel sa...

Du är och förblir min hittills sämste läsare.