fredag, november 18, 2005

Idag

Idag lämnar Sibel Redzep "Idol". Sanna mina ord. Det smärtar mig. Hennes succéartade framträdande under 80-talskvällen lämnar mig ingen ro. Det var så bra, så bra. Orkar man se när hon åker ut och Jens, med benägen hjälp av några tusentals fjuniga Flashbacknördar, tar ännu ett steg mot seger? Nej.

Inte när SVT satsar på en andra säsong av "Riket" . Största förhandsbuzzet gäller en moderatgubbe som gillar att springa runt naken och beskrivs som "despotisk", "självgod", "tyrann" och "svin" av sina medtävlare. Det där får mig att tänka på nåt helt annat. Nämligen min skimrande barndom.

När jag var två-tre bast var jag löjligt förtjust i att vara just nakenfis, och när jag för ett par år sedan bad mor och far berätta hur jag var som barn löd deras svar "tyrann" respektive "svin". Självklart ser jag på "Riket" ikväll.

Inga kommentarer: