fredag, december 02, 2005

Idag

Ikväll ska jag och delar ur den framtida mediaeliten ut och göra stan, som man säger. Det ska bli trevligt, som man säger.

Tills jag kommer hem kan du läsa det här fina som Therese Boman har skrivit.

Alltså fan vad jag avskyr hela grejen med att vara snygg men posera som ful. Det är ju problemet med hela indiegrejen. Indie är ju till för fula, för alla som kan identifiera sig med texten till Pulps Mis-Fits. Och sen ser man Starke Adolf-vimmelbilder (eh alltså, jag vet att Starke Adolf inte finns längre, men jag har så dålig koll, vad heter era indieklubbar nu för tiden? Nya varvet? Skit samma, ni fattar, liksom, tänk snygg-indien som hänger på Uppåt Framåt tex.) och så är alla tjejer (särskilt tjejerna!) så jävla snygga att om de tagit på sig ett litet linne istället kunde de lika gärna varit på vimmelbild på Stureplan.se. Vad är dealen? Gentrifiering heter det här, att ta nåt sunkigt och erövra det och därmed uppgradera dess status, det är sånt som medelklassen roar sig med när de blir uttråkade.

Inga kommentarer: