torsdag, december 22, 2005

Idag

Nu tänker jag säga nåt om Linda Skugge. Eller, snarare hennes blogg. Hur kunde den bli nominerad till Stora journalistpriset som "årets förnyare"? Det enda Linda Skugge gör på sin blogg är att publicera mail hon får från sina fans och fiender. Ja, och ibland ber hon om recept så att hon kan utfodra sina kids med gott samvete också.

Är det såhär det går till i stora världen så tycker jag att vilket jävla diskussionsforum på nätet som helst, eller Metros insändaresida för den delen, fyller exakt samma funktion. Skunk! Pow! Där har ni en värdig nominering nästa år, Bonnier.

Men allvarligt. Hade Skugge nominerats för sina krönikor i Expressen eller NA, fine. Men det här duger inte, Sverige.

4 kommentarer:

Ida Strid sa...

Det har du rätt i. Skugges blogg måste vara den mest överskattade i hela universum. Snygg "välj ett band" förresten, passade ju skitbra.

Linda sa...

Jag kan inte annat än hålla med. Har gett upp hennes blogg för längesen.

julia sa...

jag tycker nog isåfall att min skunkdagbok bör nomineras i första hand. jag svarar så coolt i alla frågeformulär.

Daniel sa...

Ja, det gör du. Och vinner över mig i fråga om ungdomlighet i vuxenpoängstestet.

Jag skickar in en nominering nästa år, ok?