torsdag, december 22, 2005

Idag



Igår snattade brorsan med sig datorn och var på ett sånt här LAN som kidsen gillar, så hela mina julkalenderidé gick åt helvete. Jag ger upp, det blir inga fler lucköppningar. Men hade det blivit det hade jag publicerat en jätteskojig saga om en man som verkligen är man.

Idag klev jag på bussen och åkte till Ludvika. Det är en fin liten stad, lite sådär lagom pittoresk. Perfekt att bo i om man blir gammal, kanske.

Först gick jag in på Åhléns och kikade på deras bristfälliga schampooutbud, sedan gick jag till stadsbiblioteket. Bibblan i Ludvika är kanske världens bästa. De har alla bra cd-skivor till utlåns, och det var tack vare dem jag upptäckte Pulp på allvar. Bibblan ståtar också med pinsamt mycket videofilm. När jag var barn lånade jag och mitt dåvarande gäng "Eraserhead" och växte som människor. Om de har bra böcker vet jag inte. Jag lånade inget idag, för jag tror att jag har en jättestor skuld.

På vägen från biblioteket passerade jag nåt nytt trendigt kafé och bara för att protestera mot dess existens gick jag till mitt gamla stammishak, Bergslagskonditoriet och drog i mig en kaffe med Svenska dagbladet som enda sällskap. Jag trodde nog jag skulle träffa någon gammal fin bekanskap, men icke. Den enda jag kände igen i hela Ludvika var en tjock raggare från Grängesberg som köpte Britney Spears-parfymen till sin flickvän. Duktigt pinsamt för alla inblandade. Mest mig och Britney.

Imorgon fyller mamma år.

Inga kommentarer: