fredag, december 23, 2005

Idag

Dagen har varit bra. Den bästa på kanske en vecka. Isolationen bröts genom att jag genom slump, tur och ödet mötte en gammal kär vän. Det var tre år sedan vi sågs sist. Herregud, tre år... Hon pluggar i Melbourne och tänker bli australiensare på heltid. Det är synd, för när jag tänker på det har jag saknat henne ganska mycket.
Likewise, sa hon och lyckades nästan låta som en infödd aussie.

En snabb titt ut över Väsman, en kopp te på ett kafé i Ludvika. Vi fick sitta kvar trots att det var stängt. Sedan glögg i Gonäs. Hennes syster verkar lika fantasisk som hon. Och av hennes bror fick jag en kram.
Om du nångång tänker åka till Australien tycker jag du kan hälsa på mig, sa hon.
Enda anledningen jag någonsin skulle åka till Australien är för att hälsa på henne. En tur-och-retur-biljett kostar mellan 10 000 och 20 000 kronor. Jag har inga sådana pengar. Det är synd att en vänskap ska behöva pausa bara för att jag är fattig.

Inga kommentarer: