söndag, december 25, 2005

Idag

"Rättigheterna till sagofiguren (Nalle Puh, min anm.) ägs numera av amerikanska multijätten Disney, som planerar att fira 80-åringen under hela nästa år, har gjort en radikal förändring lagom till jättefesten.
Man lyfter nämligen ut Puhs bäste vän Christoper Robin och lägger honom i malpåse.
Istället dyker det upp en tuff liten figur som blir Puhs första flickvän någonsin." -
Aftonbladet.se
Jag skulle kunna vara ironisk och säga att "jag som trodde Christopher Robin var Puhs flickvän, höhö". Men någonstans i min kropp finns ett litet barn som en gång läste A.A. Milnes böcker och aldrig tyckte Disney-versionen var så mycket att hänga i julgranen (hah!) och det lilla barnet vill bara skrika "kulturskymning!". Är det inte synnerligen vältaligt, det lilla barnet i min kropp?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ta på det lilla barnet i din kropp.

Daniel sa...

Det vill bli taget på.

Anonym sa...

eeewwwhhhh!!!!

postporr!

skärpning! skona övriga läsare!!!!!