söndag, januari 01, 2006

Ett, nollsex

Okej, nu är det januari och det är dags att summera året som gick på riktigt. Den här enkätliknande saken är tydligen poppis i "bloggosfären" så vafan.

Här är, enligt mig, 2005 års...

nyhet: Hm, tsunamin var väl egentligen 2004, men det snackades ju rätt mycket om den 2005 också.
skvaller: Det som intresserade mig mest på skvallersidorna var hur mycket knark Pete Doherty tog.
maträtt: Pizzeria Höjdens specialkebabpizza.

dryck: Sofiero 5,2%.
plats: Botaniska trädgården, Göteborg.

vardagsmys: Med A vid matbordet och framför teven.
seger: När jag kom in på skolan. Min första karriärmässiga framgång sedan gud vet när.
flopp: Det svenska folket.
författare: John Ajvide Lindqvist.
bok: Ian McEwans "Söndag".
skor: Adidas Chile '62
väska: Eh, min axelväska från H&M då kanske.

plagg: Den dödligt underbara jackan jag köpte på TopMan i London i september.
modehändelse: Kate Moss pissar på sig och visar pattarna i Aftonbladet Klick!
designer: Pass!
accessoir: Barn och små vidriga hundar verkar vara populärt. Jag röstar på det.
artist: Martha Wainwright.
låt: Babyshambles' "Fuck forever".
hatlåt: Åh, det finns många... Bland andra Nanne Grönwall, Bodies without organs och James Blunt har alla lyckats göra låtar i år som jag verkligen hatar.
love-to-hate-kändis: Pigge Werkelin. Jag pallar inte med karln, fast jag får lite dåligt samvete.
irriterande kändis: Kishti Tomita.
tv-program: Första säsongen av "Lost" och "Extras".
dokusåpa: "Riket - Stormaktstiden".
sämsta dokusåpa: Det mesta som går på Femman och Trean.

rouge: -
ögonskugga: -
mascara: -
doft: Adidas Team Force.
Blueblogg-must-have: Jag förstår inte frågan.

Inga kommentarer: