lördag, februari 18, 2006

Femtionio, nollsex

Hej, visste ni att 90-talet har en egen kolumn i Aftonbladet? 90-talets som skribent är inte jättespännande, häver mest ur sig en himla massa 90-talsplattityder. 90-talet är ilsket, ytligt och inte den skapaste kniven i lådan. Det bästa med att 90-talet har fått en egen kolumn är att man med bylinebilden lyckats fånga 90-talet på bild. Det är oerhört fascinerande.

För åtta dagar sedan avslöjade 90-talet att "alla bloggare är [...] idioter på ett eller annat sätt". Jag förstår att 90-talet tycker det. På hennes tid fanns det inga bloggare, och det var förbehållet hennes gelikar att häva ur sig dumheter offentligt.

Nuförtiden behöver man ju inte ens köpa Aftonbladet längre för att få sitt dagsbehov av dåligt underbygda åsikter och betraktelser. Idag finns det jättemånga som gör 90-talets krönikejobb bätte än vad hon gör. På nätet. Gratis! Klart 90-talet känner sig hotad.

I den där krönikan för åtta dagar sedan skrev 90-talet också att hon "under en ganska lång tid nu har jag övat på att låta precis som sångerskan Ardis, för hon har den coolaste rösten jag vet och jag gillar sången ”Aint nobodys business [sic]”. Jag jublade naturligtvis av lycka. Ardis! Jag säger det igen. Ardis!

Nu ska vi titta på den där bilden av 90-talet. Såhär ser hon alltså ut.

Inga kommentarer: