söndag, februari 05, 2006

Fyrtiotre, nollsex

Endel ritar bilder på en profet, andra bränner ner konsulat och ambassader. Det finns så mycket att säga om relationen islamofobi-antisemitism, tryckfrihet och danskar, men jag orkar inte riktigt formulera tankarna. Men låt mig säga såhär - om du kände till hur jag tänkerr just nu så skulle du nog tycka att jag var väldigt inkonsekvent. Och hemsk.

Igår såg jag "På spåret". De åkte till Ludvika! Jag tog det på åtta poäng. Sedan handlade förstås frågorna om Dan Andersson, elektricitet och bmi. Jag fattar ingenting. Vidare blev jag rysligt upprörd när Triple & touch lyckades förstöra både Jaques Brel och Dan Andersson inom loppet av en timme. Dra åt helvete, sliskgöteborgare!

9 kommentarer:

the great maynardo sa...

Jag listade ut att tittarfrågan var Boston på två röda sekunder. Då kände jag mig oerhört stolt och smart. Förresten var det rent förjävligt att den där jävla Adde Malmberg fick vinna. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag kan bannemig inte med människan. Kanske har det nåt att göra med mustaschen? Jag håller med dig om Triple... Dom är hemska! Carl Jan 4-ever!

the great maynardo sa...

Jag börjar känna mig som en stalker.

Daniel sa...

Jag missade tittarfrågan, då värmde jag micropizza. Jag var verkligen Svensson igår, alltså.

Adde Malmberg, ja. Jag har faktiskt en liten anekdot rörande honom. Den ska jag blogga imorgon.

Och ja, jag tror absolut att det har med mustaschen att göra. Och sedan har ju rätt många problem med skåningar också, rent instinktivt. Har du det? Jag saknar Peder Lamm i den här omgången.

Du är så välkommen, stalka på! Jag blir så glad av kommentarer.

the great maynardo sa...

Schysst!
Nja, jag har allt haft mina problem med skåningar och deras märkliga förmåga att göra sig totalt missförstådda. Men det har faktiskt gått över nu, eller så är det bara så att jag har flyttat över mitt skåneproblem till smålänningar i stället, för dom har jag just nu oerhört svårt för. Med eller utan mustasch. Jag saknar också Peder Lamm. Han är ju helt underbar. En annan som jag skulle vilja se i på spåret är Knut Knutsson. Tror att han skulle göra braksuccé där.

Ser fram emot anekdoten.

the great maynardo sa...

By the way, du har inte nån gammal text över som jag kan sno, nån gammal novell eller liknande, vadsomhelst? Sitter här och försöker vara kreativ utan att överhuvudtaget lyckas. Är redan två veckor över deadline och vågar inte ens titta i mailboxen längre. Det lär ju ligga ett och annat obehagligt mail där. Fan också.

Daniel sa...

Jag tror det mesta jag har blivit publicerat, faktiskt. Jag antar att du vill ha nåt opublicerat? Vad är det du ska göra?

the great maynardo sa...

jag läser en sån där hemsk kreativt skrivande kurs vid sidan om. det är tänkt att jag ska lämna en in text på mellan tio och femton sidor, en novell, ett reportage, vadsomhelst. men jag har skrivkramp, sån fruktansvärd skrivkramp, att jag inte får ur mitt ett enda vettigt ord. i alla fall inget sammanhängande, bara en massa lösryckt svammel. vet inte vad som är fel på mig, men nåt är det, nåt förfärligt och mycket, mycket allvarligt.

Daniel sa...

Oj. Nä, jag har nog aldrig skrivit nåt på tio-femton sidor ändå...

the great maynardo sa...

Tack i alla fall. Det löste sig ändå. Jag skickade ett desperat bre till läraren där jag förklarade min förtvivlade situation, och han svarade med att jag skulle vara alldeles lugn, att jag kan lämna in min text när jag känner för det, när min inspiration har kommit tillbaka. Såna lärare gillar jag!