måndag, februari 20, 2006

Sextiotre, nollsex



Snart ska jag på bio. Nöjesguiden bjuder på en förhandsvisning av "Capote", en film som jag har grymt höga förhoppningar på. Mest för att världens bäste Philip Seymour Hoffman spelar huvudrollen. Något annat kan jag liksom inte hänga upp mina förhoppningar på, jag har ju inte läst några Truman Capote-böcker eller ens sett "Frukost på Tiffany's". Däremot har jag sett "Släpp deckarna loss, det är mord", en fantastisk komedi från -76 med Peter Sellers, David Niven och Alec Guinness. Där spelar Truman Capote en märklig roll och det är det enda jag vet om karln.

3 kommentarer:

Yossarian sa...

Nå var den bra?

Daniel sa...

Den var mycket, mycket bra. Philip Seymour Hoffman har sällan, eller aldrig, varit bättre.

Yossarian sa...

Fan vad jobbigt, ytterligare en film jag vill se. Nu är listan lång. Kan man inte få biobidrag nånstansifrån?

Capote
München
Storm
Matchpoint
Stolthet och fördom
Container
Casanova

Dessutom Cinemateket. Svettigt. Får nog hoppa av journalistutbildningen.