onsdag, februari 22, 2006

Sjuttioett, nollsex



Det är ganska intressant om man jämför Elits programförklaring med vilka som faktiskt är medlemmar. "Den gemensamma nämnaren för Elits medlemmar är deras fysiska och mentala perfektion", står det i välkomstmailet enligt DN. Ja, människor som Adam Alsing och Stig-Björn Ljunggren är ju kända för sin fysiska perfektion. Och hur fan ser Alexander Bard ut egentligen?

Om man nu ska ha en "liten" fascistoid sekt måste man väl ändå ha medlemmar som uppfyller medlemskritierierna? Åtminstone för den yttre trovärdigheten.Men sådant där brukar ju traditionellt vara ett problem för elitister. Nazisterna hade också trovärdighetsproblem, Ernst Röhm var ju bög.

4 mars tävlar Bodies without organs i Melodifestivalens delfinal i Karlskrona. Då får vi se om "Elitaffären" på något sätt har påverkat pöbeln. Det har den naturligtvis inte
.

14 kommentarer:

deep|ed sa...

Och det där är inte mobbing som du gör? Var är skillnaden mellan ditt sätt att negativt beskriva Bard och Stickan mot vad Mustafa Can tagit fram att Kjöller omskrivs på listan? Att du inte är mediamänniska? Det där är lika mycket mobbing och att en blivande journalist inte har mer logik än så här gör mig beklämd.

Daniel sa...

Jag beskriver ingen. Dessutom trodde jag min ironi var tydlig.

Yossarian sa...

Men vafan deepled. Det är ju att svara med samma mynt, egen medicin. Visa hur absurt deras synsätt är. ironin är dessutom uppenbar. Och Daniel är inte ett kotteri av mäktiga människor. Han gömmer sig heller inte.

deep|ed sa...

Kotteriet är en sak. Vad man tillskriver personer för avvikelser är en annan. Små journalistwannabes som inte ser skillnaden är deprimerande.

julia sa...

vi nobodys får skämta om vad/vem vi vill. det är vårt stora privilegie.


bard ser ut som utbajsat äppelmos!!!

Mutato sa...

Ocksa mobbing?
http://somanyunsolvedmysteries.blogspot.com

Yossarian sa...

Lysande argumentationsteknik. Använd personangrepp, gör det.

Skillnaden, här är den!
Det Elit gör:
Mobbar och snackar skit om en massa kollegor. Använder sina maktpositioner för att sparka "nedåt".

Det Daniel gjorde:

Ett angrepp mot en elitistisk mobbningsgrupp, på deras egna premisser. Använder deras metod emot dem för att visa hur absurd den är.

Chaplin sa: Vi skrattar när polisen ramlar i lerpölen. Inte när den fattiga, ensamstående modern gör det.

Bard och hans gäng kan gott hamna i lerpölen och plaska ett tag. Det är motsvarigheten till när polisen ramlar.

deep|ed sa...

Gulligt Niles. Jag gjorde samma sak som Daniel. Hur var det nu "samma mynt"?

Yossarian sa...

nej det gjorde du inte. ingen har använt uttryck som
"små journalistwannabes" eller "gulligt" för att svara dig.

Snarare har du just använt Bardgängets metod med personangrepp och maktspråk för att angripa Daniel (och mig, som oxå är journalistwannabe).

Det är vanligt när sakargumenten tryter.

Daniel sa...

Samma mynt vet jag inte... Du verkar ha blivit sjukt upprörd av att jag påpekar hur löjligt högtravande elitisterna är. Snacka om fysisk och mental perfektion liksom... Klart jag känner av den ironiska tonen, men ironin bemöts bäst med ännu lite mer ironi. Jag trodde min koppling till Röhm skulle göra det tydligt. Men nej. Försök förstå att Ljunggren och Alsing är bifigurer i det här specifika sammanhanget.

Vidare så läser du in en massa saker i mitt inlägg som inte finns, eftersom jag inte tagit definitiv ställning.

Och slutligen så har jag inget emot att kallas journalistwannabe. Det är ju det jag är. Vad är du?

joel sa...

Men herregud, blir folk arga av daniels kommentar?
Det bästa som är sagt här är att "vi nobodys får skämta om vad/vem vi vill. det är vårt stora privilegie."

Aronson sa...

Den där deepled verkar vara ute på något korståg. Han har varit inne på min blogg också och spytt sin märkliga galla.

Tyvärr går ironi väldigt ofta inte fram i text på webben, men i ditt fall daniel tycker jag den var väldigt tydlig, närmast övertydlig...

deep|ed sa...

*hahaha* För att vara journalister är ni verkligen usla på research.

Daniel sa...

Research och research... Jag tror att det hänger på att varken jag eller Niles får någon omedelbar kick av att stalka folk.