måndag, mars 06, 2006

Åttiofyra, nollsex

Det är kallt ute och jag tror inte jag har sett såhär mycket snö på hur länge som helst, inte ens här i Dalarna. Men det är en fantastisk känsla att en tidig marsmorgon gå genom ett Borlänge centrum som är helt insnöat och tyst. Jag gjorde det imorse, på väg till jobbet.

Så läggs en arbetsdag till handlingarna för att aldrig komma åter. Jag är prakik, som sagt. Idag var det första dagen på redaktionen, och jag skickades på att göra enkäter (sånt får praktikanter göra), men snart kläckte jag en briljant artikelidé och fick beröm av chefen. Jag skrev artikeln skitsnabbt och fick ännu mer beröm av chefen. Dessutom kokade jag asgott kaffe och fick beröm av mina arbetskamrater. Just nu önskar ni att ni kände mig, eller hur?

Jag bor hos Martin och ser till att persiennerna är uppdragna och att vi har mat att äta. Men jag saknar Annelie. Saknar, saknar, saknar. Fem. Veckor!

Inga kommentarer: