söndag, mars 12, 2006

Åttiosex, nollsex


"Gulligullan koko som en gök"

Det råder Karolina Lassbo-feber i Dalarna. Karolina Lassbo är från ett betongghetto utanför Falun och är hjärnan bakom Glamourbloggen. Den bloggen är skitpoppis.

Inte sedan Hjalle & Heavys dagar har ett helt län så helhjärtat slutit upp bakom en "kändis" från Dalarna. I onsdags (internationella kvinnodagen!) listade Dalarnas tidningar länets 20 mäktigaste kvinnor och Karolina Lassbo är enligt alla vetenskapliga bedömningar Dalarnas tionde mäktigaste kvinna.

Karolina har mer makt än systrarna Kallur och Marit Bergman, tycker de kreativa genierna bakom listan. Så sant, så sant. Jag är ju också från Dalarna (och journalist! ropar vän av ordning), och det finns få tjejer från Dalarna jag känner att jag står i en lika blind lydnadsrelation till som Karolina Lassbo. Där snackar vi makt!

Och nu är tydligen Karolina aktuell i Fröken Sverige-uttagningen också. Sällan har väl en mediaprofil lyckats boosta sig själv lika effektivt som Karro gjort under den gångna veckan? Tror inte det. Nu väntar jag bara på skivkontrakt, filmroller och en kolumn i någon kvällstidning.

Dalarna kan det där med att vaska få fram folkkära kändisar som smidigt klarar av att röra sig mellan olika medier och uttrycksformer. Nu kommer jag bara på Björn Skifs, men han har ju ingen glamourblogg. Men Karro, tro mig, du kommer bli mega!

6 kommentarer:

julia sa...

glammizz glamiizzz!

jag tycker karro ska ha en glammizz-skola för alla oss som också vill bli glammizzar men som inte riktigt lyckazz!

typ 1) VAR hittar man dom glammigazzte partytopparna? mq eller sisters?

2) vilken drink är glammigazzzt?

3) vilken äkta glammizz skriver om sina glammiga moments i en rosa blogg? noone.

karro lever efter en utopi hon aldrig någonsin kommer uppnå (som sig bör med utopier). det sorgliga är att hon tror att den dagen kommer och så länge sparar hon på små glammiga händelser i hennes svensson-liv, som för att bevisa för omvärlden att hon minsann inte är ett efterblivet retard.

i say no more.

julia sa...

nu var jag jätteelak. och glammizz-karro ego-googlar ju sig själv. så inom en timme är hon här och påpekar att efterblivet och retard är samma sak.

damn you've got me girl!

joel sa...

fast hon ser jävligt rolig ut..
vad är adressen till hennes blog?

Glamrock sa...

www.glamourbloggen.se

karolina lassbo sa...

Julia: Efterblivet och retard är samma sak! Och jag googlade inte för att hitta detta inlägg, det kom upp aoutomatiskt i min Statcounter. =)

Daniel: Skoj inlägg du gjort! Me like it! Dina idéer är super för min framtida karriär, men vart tog juridiken vägen? =)

Daniel sa...

Karro: Tack så hjärtligt. Såg att du fått en spalt eller vad man ska säga i Vecko-revyn. Jag kräver procent av din lön.