torsdag, april 27, 2006

Etthundratio, nollsex

Sydsvenskans Björn af Kleen har ifrågasatt det riktiga i att Andres Lokko agerar redaktör för Publicistklubbens årsbok på temat produktplacering och dylikt. Detta sedan af Kleen "avslöjat" att Andres Lokko sponsras av Levis och med jämna mellanrum nämner jeansföretaget och Levis-plagg i sina krönikor.

Lokko, å sin sida, försvarar sig med att han även ju tillskickas skivor, böcker och filmer som han omnämner i sina krönikor. Det är hans jobb att skriva om popkulturella fenomen, och då är det ointressant om han betalt för sin popkulturell själv eller ej.

En ny Elit-debatt på uppsegling? Alldeles säkert inte.

Jag blev bjuden på en smörgås av (fp):s Johan Pehrson i förra månaden. Jag har aldrig recenserat smörgåsen eller kommenterat den, trots att den var synnerligen god. Och detta trots att smörgåsens pålägg, rostbiff och potatissallad, är ett lika intressant popkulturellt fenomen som någonsin ett par jeans.

Vad vill jag nu säga med det här? Jo, alla upptänkliga klädföretag får gärna sponsra mig och de kan vara säkra på att jag inte kommer göra annat än att bära kläderna. Integritet är a och o för mig.

1 kommentar:

joel sa...

men..är det inte ännu märkligare att andres lokko är sponsrad av levis? vad ska dom med den sponsen till?