söndag, april 23, 2006

Etthundraåtta, nollsex



Wow, jag har blivit riktig göteborgare. Idag var jag med Nisse och tittade på GAIS-MFF på Gamla Ullevi och applåderade med göteborgskt eftertryck närDime Jankulovski tog Malmöbollar på löpande band. Jag är en riktig makrill.

I veckan hade vi ett par klasser med författaren Mats Kempe. Han skulle lära oss hur man skriver skönlitterärt, och han var riktigt bra och fin på något sätt. Och jag blev faktiskt lite sugen på att slänga ihop en novellsamling, bara sådär. Tanken jag hade var att döpa varje novell efter gator i Borlänge och Grängesberg.

Sedan laddar jag hem Vapnets fullängdare och så har de asen döpt varje låt efter gator och platser i Östersund. Och då slår det mig - det är ju popskivor jag vill göra. Men nu kan jag varken skriva geo-litteratur eller spela in geo-indie.

Alltihop är Per Hagmans fel. Det brukar det vara.

2 kommentarer:

Therese sa...

Åh, Mats Kempe!

julia sa...

ja visst var han fin på nåt sätt. en av de bästa momenten i utbildningen. tro det eller ej.