lördag, maj 13, 2006

Etthundranitton, nollsex



...och så får jag, hastigt och lustigt, en sådan väldig lust att lyssna på sådan där popmusik från 1990-talet som man kan beskriva som "carefree", om man nu föredrar det engelska språket. Ni vet, The Rentals, Orlando, Romania, My favorite och sånt.

Jag vet inte varför, för jag lyssnade inte på sådant när det begav sig. Orlando släppte sin "Passive soul" 1997, och då lyssnade jag nog bara på Suede och Pulp. Men kanske handlar det om någon typ av ålderskris. Att musikaliskt vilja återuppleva sin tidiga tonårstid, eller nåt.

Apropå ålderskris så var jag på en fest igår, och plötsligt instormar det en hipp nattklubbsdrottning till tjej som tydligen var född -85 och blev ilsken när min vän Rasmus (som är född -84) gissade att hon var två år äldre än han. "Så jävla ful och rynkig är jag väl inte?" var tjejens reaktion. Och bredvid oss satt Malin som är född -79,

Men den här trendiga tjejen alltså... Har man sådana problem med åldern när man är 21 år så kommer man utan tvivel bli en sådan där charmant madam som i tidningsenkäter och liknande uppger att man är "30+" så fort man blir ett år över trettio. Och sådant tycker jag är ganska roligt. Så om ett par år får jag säkert anledning att skratta åt henne. Igen.

Men herregud, har ni hört hur bra "Just for a second" är?

Inga kommentarer: