lördag, maj 20, 2006

Etthundratjugosex, nollsex

http://svmmaclecarnet.vnunet.fr/images/itunes.jpg

Det är intressant att aktivera blandingsfunktionen i iTunes. Ibland blir jag uppriktigt överraskad över vilka konstiga låtar jag har laddat ner. Ibland frågar jag mig själv varför jag överhuvudtaget har laddat ner dem. Svaret är förstås "därför att jag kan!". Det är därför jag har U2, Dire straits, Keane, Amerie (hela "Touch", inte bara "1 thing"!), Sham 69 och The Bravery.

Nu ska jag fortsätta kokettera med min omfångsrika musikfilssamling och göra den här populära iTunes-enkäten som är jätteuråldrig och som jag aldrig orkat göra.

Hur många sånger har du iTunesbiblioteket?: 7 171

Sortera efter låttitel:
Först: '87 and cry (David Bowie), sist: Överallt (Mauro Scocco).

Sortera efter tidslängd:
Längst: Episode 5 (The Ricky Gervais show), kortast: Come back (Electrelane).

Sortera efter artist:
Först: 14 iced bears, sist: Zeitgeist.

Sortera efter album:
First: '64-'95 (Lemon jelly), sist: Yumania (Dopo Yumé).

Fem mest spelade låtarna:
Fuck forever (Babyshambles), Kilimangiro (Babyshambles), The man who came to stay (Babyshambles), Jackie (Ratata), Brännö serenad (Håkan Hellström).

Första låt som kommer upp på blandning:
Stockholm doesn't belong to me (Most valuable players).

Sök på ordet "sex", hur många låtar dyker upp:
50.

Sök på ordet "death", hur många låtar dyker upp:
28.

Sök på ordet "love", hur många låtar dyker upp:
500.

Inga kommentarer: