söndag, maj 28, 2006

Etthundratrettiofyra, nollsex



Jag drömde att skivbolaget Virgin kontaktade mig och bad mig vara med i utvalsprocessen inför ett Håkan Hellström-samlingsalbum som skulle släppas till julen. Det blev koas när jag inte hade valt med "Den fulaste flickan i världen".
- Men den var ju en singel, protesterade skivbolaget.
- Ja, och den sämsta singel Håkan släppt ifrån sig, svarade jag.
- Jaha, om du känner så... Men då får ni nog tyvärr söka hjälp någon annanstans, sa skivbolaget hotfullt.
Sen vaknade jag.

Hade det varit fint väder idag hade jag åkt till Botaniska trädgården och lyssnat på Aztec cameras "Orchid girl", om och om igen. Istället tar jag bussen till Nordstan och handlar hygienartiklar. Ses där.

PS. Angelina Jolie har fött ett barn. I Namibia. Hahaha. Solidariskt. Dåre! DS.

2 kommentarer:

madde sa...

hamnade här på nåt vis:) vart i dalarna kommer du från?

Daniel sa...

Jag är född och uppvuxen i Grängesberg, ett samhälle strax utanför Ludvika. Men jag har bott rätt länge i Borlänge också.