måndag, juni 26, 2006

Etthundrasextio, nollsex



Min soon-to-be-arbetskamrat, typ, Calle Bergman har skrivit en fantastisk text om vår gemensamma uppväxtort, Grängesberg. Det är i princip min historia han berättar. Med skillnaden att jag lyssnade på Bowie och Roxy music, inte The Clash. Och jag läste Oscar Wilde, inte Kerouac (men jag förstod inte heller innebörden i ett ord).

Hursomhelst, i sin blogg efterlyser han årets sommarplåga och svaret är givet. Jag och Julia är överens, så vafan.


3 kommentarer:

joel sa...

'boten anna' är i och för sej över ett år gammal, men det är nog den största sommarplågan som nånsin funnits.

fast paris låt är ju bra på riktigt!

Daniel sa...

Jag hör den bara som mobiltelefonsignal. Det gills inte.

julia sa...

den är så satans bra. ahahahhahaaa

jag ser fram emot nicoles sångdebut. det kan bli ännu bättre.