torsdag, juli 06, 2006

Etthundrafemtioåtta, nollsex

Jag borde naturligtvis skriva något om Henke Larssons kramp, Koreas missiler, Peace & Love, demokratidagar, Borlänge, vädret eller trasslet i Palestina. Men just nu har jag helt slut på ord. Det brukar bli så när jag får betalt för att skriva saker. Det får jag just nu och vän av ordning vet var jag blir publicerad för tillfället.

Men vänta er inga under, jag är blott en språkligt strikt hållen nyhetsreporter. Önskar ni er Daniel Swedin serverade lite löskokt, lite sladdrig och smaklös får ni vackert vänta tills andan faller på eller tills det här sommarviket är över.

En sak kan jag hursomhelst säga om den här popfestivalen som drar igång imorgon här i Dalarna. Fån't vi se om vi ses?

3 kommentarer:

president sa...

jag är en vän av ordning.
men inte vet jag vart du publicerar dig?
kräver vetskap nu!

P.S. vi lär int ses på festivalen, men rätt va dä ä så bumpar vi välan in i varann på kupoolen!

Yossarian sa...

Med risk för att bli portad från Swennedins blogg: han skriver för Borlänge Tidning

the great maynardo sa...

Jag sökte praktik där en gång men då var det redan nån annan jävel som hade hunnit före. Hoppas för din skull att det inte var du, Swedin, som satte stopp för min journalistiska kometkarriär.

Och vart tog min skiva vägen?