fredag, juli 21, 2006

Etthundrasextiofyra, nollsex

Jag har ett jobb som ger mig gott betalt, och det är på detta jobb jag nu befinner mig. Inget händer och alla är trötta. Det är åskvarmt och jag läser om Joan Didios "Lagt kort" bara för att det är lika varmt där, i öknen. Peter fyller, enligt Clara, 100 år ikväll och det ska firas. Gode gud, låt fotografen återkomma kvickt från den där Brage-matchen så att vi kan åka till Islingby.

Jag vill till Skräddarbacken och dricka min Sofieroöl, jag vill hinna med 21:15-bussen,
jag vill sluta vara så slösaktig, jag vill se nya Pirates-filmen. Nu kom fotografen.

3 kommentarer:

Booji Boy sa...

Gott betalt säger du, jmf med vem/vad då? (Pirates 2 är inget att se förresten)

Yossarian sa...

ska se den ikväll och jag vet att den kommer vara helt värdelös. Ändå ser jag den. Fy fan vilken dålig karaktär jag har.

Magnus Jäverling sa...

ja, alla fall en jävligt töntig "profilbild". Och vad Pirates anbelangar, så kan den inte vara annat än skitabra.