onsdag, augusti 02, 2006

Etthundrasjuttiofyra, nollsex



Mitt liv är så beskaffat att jag helt gratis kan passera in på Kolmården. Jag har varit där en gång, med min familj. Min yngsta bror var förtjust i girafferna då. Han var väldigt liten då och girafferna var ganska förtjusta i honom också, mest för att han var så väldigt liten gissar jag.

Sommarens stora publikdragare på Kolmården är fem massajer som på speciella "safarikvällar" uppträder i djurparkens direkta närhet. Eller uppträder... "Hoppar och dansar", säger en för arrangemangen ansvarig person.

Att massajerna hoppar runt just på Kolmården beror på att de som står bakom projektet tror att det är ungefär samma människor som är intresserade av elefanter, lejon, antiloper - eller giraffer! - som är intresserade av dansande massajer.

Ja, kanske det. Undrar vad mer man föreställer sig att de här människorna är intresserade av. Att byta recept på negerbollar?

Inga kommentarer: