onsdag, oktober 04, 2006

Genomsnitta mig

Sugarplum fairy-Victor tycker inte att fula ska spela i popband, Nöjesguiden-Carl tycker att rika har bättre smak än fattiga och 76 procent av DN:s läsare anser sig vara mer allmänbildade än genomsnittet. Hur det hänger ihop? Jag vet inte, men på fredag har vi ny regering!

Apropå politik så blir jag med allt mer kortare intervaller rädd för mig själv och vad jag ibland hasplar ur mig i "politiska" diskussioner. Idag lovsjöng jag exempelvis nationalstaten och politisk status quo. Stark insats.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag "röstade" i den dära frågan på DN, jag tog såklart nej. resultatet är som sagt underligt. jag skrattade gott åt det hela

/martin

nyckfull.net sa...

tecknade halvårsprenumeration på dn i förrgår. räknar med att det dunsar till på hallmattan om ungefär 4 timmar.

Anonym sa...

Nej, fula och fattiga människor kan vara bittra och farliga, ta t ex Hitler, han var fattig, ful och misslyckad och hans revansch blev historiens lågvattenmärke. Rika, vackra och glada är nog pålitligare, hur står det till med din egen självkänlsa Daniel, lite avundsjuk kanske på kompisars framgångar, lite bitter, lite aggressiv lite för revanschlysten, kunde väl tro det.
Och Oasis är fortfarande gudar. Hos alla som inte behöver ängslas över sin politiska korrekthet, hos alla som inte är fula, fattiga och bittra ... eller...

Daniel sa...

Hej Anonymous (till alla min läsare: jag gissar att Anonymous egentligen heter Maria och bor i Forssa, Borlänge. Hon kallar sig ladyjane på DSC)!

Vad roligt att du hittat hit. Jag besvarar dina fina frågor och påståenden i punktform. Blir det bra så?

1. Fula och fattiga människor är bittra och farliga för att de rika och arroganta har har fått dem att bli det.

2. Hitlers galenskaper backades upp ekonomiskt av rika och glada människor. De är nämligen alltid lika pålitliga i sin inskränkthet och antihumanism.

3. Jag vet att du tycker att det är himla fint att försöka se någon form av fiendeskap mellan mig och Sugarplum fairy, som jag gick i samma gymnasium med. Men tro mig, något sådant fiendeskap existerar inte. Jag har den största respekt för dem och deras musik.

4. Du skriver att Oasis "fortfarande" är gudar hos "alla som inte behöver ängslas över sin politiska korrekthet, hos alla som inte är fula, fattiga och bittra". Gott så. Jag har ALDRIG gillat Oasis. Och när Oasis en gång hade fanns upplevde jag dem alla som obehaligt politiskt korrekta, estetiskt förfulade och intellektuellt fattiga. Tänk så positionerna kan förändras, Anonymous.

Johan sa...

Ha ha! Daniel är roligast.

anonymous.justgotowned.com