onsdag, november 15, 2006

Ni står på min lista



Ungefär varenda vecka ser jag över min egna lilla lista över årets bästa låtar. Max femtio låtar får vara med på listan, annars blir det för lätt för mig att lista. Trots en löjlig massa bra skivor från i år så har det varit ganska stabilt på listan ända sedan i somras. Jag har hört få låtar som får vara med och leka med Merz, Hot chip och Tough alliances "Silly crimes".

Men nu har jag upptäckt Lady Sovereign och Uffie och en hel rad låtar får stryka på foten direkt. Uffies sjutumssinglar från i år är ju bättre än princip varenda fullängdsalbum som släppts - undantaget är Lady Sovereigns "Public warning". Fantastiskt album! Köp det, sno det! Idag, här och nu!

1 kommentar:

nyckfull.net sa...

säger som animal i mupparna:

"that's my kind of women!"