måndag, november 06, 2006

Timell, Oldsberg och jag



Jag kan liksom fatta att SVT erbjöd Martin Timell programledarjobbet på "På spåret". Det är ju helt naturligt. Martin Timell är sin generations Ingvar Oldsberg, en självklar arvtagare till mästaren från Mölnlycke. Om SVT nu vill förnya "På spåret" är Martin Timell det solklara valet.

Bägge två är teveproffs ut i fingerspetsarna. Så fort Ingvar Oldsberg eller Martin Timell är på teve måste alla titta.
De är har "det", de går genom rutan, kliver ut i vardagsrummet och sätter sig och dricker kaffe. Oldsberg och Timell, they run this TV shit. De är mästarna.

Bägge är programledare i rätt sega program, men bägge två lyfter sina program till oanade höjder. Att snickra och åka tåg är aldrig lika roligt som att se Oldberg och Timell göra det.

Imorgon ska jag skriva en svinbra arbetsansökan och, om inte bli min generations Ingvar Oldsberg så åtminstone Martin Timell. Men på en tidning, liksom.

3 kommentarer:

president sa...

okej jag håller tummarna STENHÅRT!!!
och du, om du lyckas, snälla kan du inte dela med dig av din kunskap då? jag har sökt urtio jobb i höst och inte fått ett enda svar...
/desp

Daniel sa...

Tack så mycket. Jag kan behöva det.

Och, ja, om jag lyckas så ska vi ha konferens om hur man gör. Jag inbillar mig att jag blivit bättre och bättre på det här med att skriva arbetsansökningar.

president sa...

JAJAJA!!! Snälla, en konferens om hur man skriver PLEASE, det skulle kunna rädda mig ur en asgams käftar!
Ett ord o jag sitter på enköpingsvägen heading north.ASAP!

Nu har jag ännu större anledning att hålla tummarna för att du GENAST FÅR JOBBET!!!