måndag, december 18, 2006

Mer musik

Så där. Nu är jag alltså färdig med årsbästalistan vad gäller musik. Typ. Här kommer några andra skivor jag tyckte himla bra om från årets som gott men som inte riktad klarade sig.

Koops "Koop islands", The Shins "Wincing the night away", Beyoncés "B'day", The whitest boys alives "Dreams", TV on the radios "Return to Cookie mountain", Tunngs "Comments of the inner chorus", The Veils "Nux vomica", The Tough alliances "Escaping your ambitions", Sunset rubdowns "Shup up, I'm dreaming", Roddy Frames "Western skies", The Plans "Walk for gold", The Pipettes "We are The Pipettes", Oturs "Pepperbox hill", Nelly Furtados "Loose", Nellie McKays "Pretty little head", The Magic numbers "Those the brokes", Most valuable players "You in honey", The Long blondes "Someone to drive you home", Lloyd Coles "Antidepressant", Justin Timberlakes "Futursex/Lovesounds", Josephine Fosters "A wolf in sheep's clothing", The Hidden cameras "Awoo", Hets "Hets", Gwen Stefanis "The Sweet escape", Herman Dünes "Giant", Guillemots "Through the windowpane", Destroyers "Destroyer's rubies", The Boyfriends "Boyfriends"och CSS "Cansei de ser sexy".

Jag hoppas någon fortfarande är provocerad.

4 kommentarer:

nyckfull.net sa...

Jag är fortfarande förolämpad! Var är tv on the radio och slayer?!

Daniel sa...

TV on the radio är ju med.

Anonym sa...

du har lyssnat på fler nya skivor i år än vad jag gör på kanske 3 år om inte 4-5.

/martin ståhl olsson marieson perolofsson

Anonym sa...

hmm inga gamla burma-band som nixitch och sinto... booh-motherfucking-hoo