onsdag, januari 31, 2007

Jag vägrar tro det



Dagens Media skriver om en undersökning man låtit göra kring svenskarnas bloggvanor. Undersökningen visar att Linda Skugges blogg är den mest besökta "privatbloggen". Det tycker jag verkar himla konstigt.

Om man slår ett getöga på Bloggtoppen, som listar bloggar efter hur många besökare bloggen har, så blir bilden helt annorlunda. Enligt de bloggdetaljer som redovisas för Linda Skugges blogg på Bloggtoppen har Skugge-bloggen haft en (1!) unik besökare den här veckan.

Kanske är det något fel på Bloggtoppens räkneverk, men siffrorna överensstämmer ganska väl med min bild av Linda Skugge som en dalande stjärna. Sedan bloggandet slog igenom på allvar i Sverige har hon ju helt tappat greppet. Och det är klart, vem behöver en bloggande Linda Skugge när bloggosfären dräller av tusentals Skugge-kopior som både skriver bättre och roligare än originalet gör?

2 kommentarer:

Jenny sa...

Kan nog inte annat än hålla med i detta fall. Har surfat runt på _många_ bloggar under de senaste åren men aldrig fått för mig att läsa hennes. I mina ögon är hon genuint tråkig.

Sara sa...

Vadå privatblogg? Hon bloggar väl för Expressen?