tisdag, januari 16, 2007

Sjukt amatörmässig



Sjukvården bygger på att vårdtagarna är återfallssjuka. Jag har aldrig varit sjuk och när jag idag - för första gången någonsin - uppsökte en läkare utgick alla från att jag visste exakt vilka väntrum jag skulle sitta i vid rätt tillfälle, hur och när jag skulle betala undersökningen, hur jag skulle få tag i recepten jag fick utskrivna, vilken tid jag ska åka till sjukhuset imorgon. Och när frågade om allt jag inte begrep fick jag en brysk tillrättavisning.

Tur för min vårdcentral att jag inte betalat så fasligt mycket skatt under mitt liv, för då hade jag kunnat skicka en sur och trulig insändare till GP där jag berättade om hur mycket skatt jag betalat under mitt liv och att jag minsann förtjänar en sjukvård där jag inte blir bryskt tillrättavisad.

Imorgon ska jag på lungröntgen. Sjukvårdsamatören blir allt mer erfaren. Men långtifrån fullärd. Passa på att jävlas med mig imorgon också. Puss puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan, samma sak i Malmö ska du veta.
/En skattebetalande natttelefonist