söndag, februari 25, 2007

Gaaaala!

Oscarsgala i natt alltså. Osäker på om jag kommer orka se skiten, trots att jag fått den där nya kanalen som sänder det. Hur som helst, i de stora kategorierna här hoppas jag att dessa vinner.

Film: "Little Miss Sunshine".
Kvinnlig huvudroll: Helen Mirren ("The Queen").
Manlig huvudroll: Forest Whitaker ("Last King of Scotland").
Kvinnlig biroll: Abigail Breslin ("Little Miss Sunshine").
Manlig biroll: Mark Wahlberg ("The Departed").
Regi: Stephen Frears ("The Queen").
Utländska film: "Pans labyrint".
Originalmanus: "Pans labyrint".
Manus efter förlaga: "Children of men".
Animerat: "Bilar".

2 kommentarer:

saom sa...

Lilla Abigail är verkligen bedårande. Men jag tror inte hon vinner.

Daniel sa...

Nej, det tror inte jag heller. Jennifer Hudson eller Cate Blanchett känns kanske mer trovärdigt.