lördag, februari 24, 2007

Jättejättejätteglada dagen!



En på det hela taget bra dag igår! Trodde mig ha slarvat bort en tusenlapp och i ilskan och paniken över det straffade jag mig själv genom att slå mig med en ihoprullade tidning i ansiktet. Resultatet av denna
oreflekterade aktion blev ett par trasig glasögon. Ringde snabbt optikern, men denne var upptagen med en annan kund och bad att få mitt telefonnummer. Fortfarande skärrad gav jag optikern ett nummer som var en blanding av mitt person- och telefonnummer.

När jag insåg mitt fatala misstag försökte jag ringa optikern och korrigera numret, men denne var tydligen fortfarande upptagen med ovan nämnda kund och svarade inte. Jag reagerade återigen charmigt
oberäkneligt och kastade telefonen i golvet. Den gick sönder.

Men allt ordnade sig till det bästa. A hittade min tusenlapp och optikern gav mig nya glasögonbågar för en spottstyver. Jag firade att lyckan kommit tillbaka genom att fika med Nils. Efter att jag lämnat honom och hoppat på bussen upptäckte jag att min mp3-spelare var borta. Den här gången reagerade jag inte alls spontant och slog inte sönder något. Jag nöjde mig att sjunka ihop på bussätet och känna hur jag dog lite grann inombords.

Roligt bonusmaterial av det matematiska slaget:
Mp3-spelaren kostade 800 kronor och optikerbesöket 200 kronor. Hade jag inte reagerat så vildsint över den borttappade - och sedemera återfunna - tusenlappen hade jag sannolikt sluppit använda den till nya glasögonbågar och ny mp3-spelare.

Inga kommentarer: