måndag, februari 26, 2007

Lykantropi går att bota



Therese B ringar in allt som är fel med nya Patrick Wolf-skivan: "... han har rött hår, röda kläder och åker en gammal karusell på omslaget, plus att skivan heter nåt med "magic" = illavarslande. Jag vill att han ska stå på en hed med vinden i håret, jag vill inte ha nån sunkig cirkusromantik, inga karuselljud."

Låt mig tillägga att "The Magic position" lider brist på vettiga låtar. Det var ju himla tråkigt. Däremot är Andrew Birds nya skiva exakt så bra som man kunde hoppas på. Jag kan inte hitta någon vettig att citera för att understryka det, så ni får lita på mig helt enkelt.

3 kommentarer:

Nilla sa...

äh, the magic position har åtminstone fem riktigt bra låtar.

Daniel sa...

Vilket ju får betraktas som ett misslyckande då man har två helgjutna album bakom sig.

Nilla sa...

jo självklart, men du skrev att skivan saknar bra låtar och det håller jag inte med om.