fredag, februari 02, 2007

No fan, my babe



Det roligaste med bloggbeefen mellan Marcus "Kalashnikov" Birro och Damon "Tjuvlyssnat" Rasti är att så många sluter upp på den sistnämndes sida. Även om jag inte förstår mig på Marcus Birros författarskap så borde han ju rimligtvis ha fler fans och påhejare än Pocketshop-sensationen Damon Rasti.

Jag menar, här har vi en författare och poet som i över tio år vräkt ur sig böcker och alltså borde ha en ganska schysst fanbase. Men när han grälar mot en snubbe som fått ge ut sin blogg i bokformat... Då tar folk tar parti för bloggförfattaren! Det är typ som om Cajsalisa Ejemyr skulle ge sig på Patti Smith och någon skulle få för sig att försvara Cajsalisa. Det är skitmärkligt. Men roligt.

4 kommentarer:

Tobias Struck sa...

Gillar din blogg. Namn och design autentiskt 80-tal. Jag blir helt nostalgisk. Kommer att tänka på ungdomsböcker och Hemmets Journal-noveller, som jag läste som 10-åring, typ: "Jocke är inte knarkare!" och "Akta dig, Camilla!"

nyckfull.net sa...

Är det så konstigt egentligen? Det är väl ganska välförtjänt?

Daniel sa...

Jag begriper inte vad du skriver. Vad är välförtjänt?

Anonym sa...

Och vad sysslar Cajsalisa med nuförtiden? Lade hon av helt efter engelska skivan eller ruvar hon på comeback???