torsdag, mars 22, 2007

Kontiki flyttar hem till mig!

Cyklade förbi den där lilla gulliga pizzalokalen i korsningen Storängsgatan-Carl Skottbergs gata och såg i fönstren att Kontiki Slottsskogen skulle öppna där i maj. En snabbresearch på nätet ger följande besked: "För er som känner till oss sen innan kan vi meddela att det kommer bli tre ggr större plus en gigantisk sol-hela-dan uteservering. En större lokal med plats för mer folk, liveband, bättre ljud och större arrangemang var det vi lovade er och så kommer det bli."

Helt genialt! Kontiki, som jag aldrig orkat besöka eftersom det legat i Gamlestaden, flyttar och kommer hem till mig nästan. Det är här jag tänker hänga i sommar. Glöm Linnégatan och Avenyn, lek med mig på Carl Skottbergs gata!

Dagens varning: Young Loves "Too young to fight it" är så nära emo man kommer utan att få stryk.
Dagens tips: Sondre Lerches "Phantom punch" är så nära Prefab sprout man kommer utan att bli spontankysst.

Inga kommentarer: