onsdag, mars 21, 2007

Runkbloggarn Plura

Jag har egentligen aldrig läst Eldkvarn-Pluras blogg. Jag har egentligen aldrig lyssnat på Eldkvarn. Mitt enda egentliga förhållande till Eldkvarn är att han sjunger med Mauro på Ratatas "Clarence", och det gör han riktigt bra.

Men nu har jag i alla fall kikat in där och kinder blossar ju när man läser karln. "Började skriva på ett inlägg igår kväll som jag just raderat. Det handlade om 14-åriga journalister som inte visste nåt om musik, kåldolmar eller analsex och som hade högre lön än statsministern. Det var faktiskt riktigt dåligt", skriver han.

Jag känner mig träffad - på nåt sätt, trots att jag tjänar usel - och samtidigt skäms jag nästan för gubbstrutten som skrivit det. Får man och kan man skriva analsex? Särskilt när jag bläddrar tillbaka i historiken och hittar det här: "Jag vaknar oftast vid 5 eller 6 – tiden, funderar på om jag skall runka, men har slutat med det, eftersom gamla gubbar inte ska göra det, utan väljer det lite sedligare alternativet, frukost, inte lika skönt men ändå helt okej."

Åh herregud. Jag är nog långt mer mossigt moralisk än vad jag trott.

5 kommentarer:

Joel Josefsson sa...

Det var en bra Pluradag idag då DN valde att kalla hans bloggalias för "Den svarte författaren"

Daniel sa...

Men det gör han väl själv också? Och bloggen heter ju "Svart blogg".

Joel Josefsson sa...

"Riddaren av den svarta bloggen" kallar han sig. Att vara en svart författare är ju en helt annan sak.

Anonym sa...

Så ung och så pryd. Vad har hänt med dagens ungdom? Ni skall ju vara revolutionära.

Daniel sa...

Vad är idag mer revolutionärt och ungdomligt än att få blossande kinder inför en 56-årig man som öppenhjärtigt skriver om att runka och rövknulla?