tisdag, mars 06, 2007

Vi som aldrig va hora

Ronnie Sandahl släpper bok och tillskyndare av god smak laddar bössan och vässar knivarna. Något av det bästa jag vet är mediabeefar och därför plockade jag upp Nöjesguiden och Rodeo igår. Jag kunde liksom gissa mig till att Ronnie Sandahl skulle få sig en avhyvling i bägge gratistidningarna.

Döm av min förvåning när det är Rodeo-Martin och inte Nöjesguiden-Maxim som sticker dolken djupast i Ronnies rygg! Med några synnerligen brutala formuleringar pissar Martin Gelin ner Sandahl totalt. Jag hade gråtit i flera veckor av en sådan diss. Stor läsning alltså, som hittas här.

Dessutom har Rodeo rekryterat ett gäng nya "redaktörer" (läs: kk:s och suparpolare) som ger tidningen en skön air av DDR och öststatsidrott. Och så skriver Björn af Kleen av en sina mest begåvade texter om ett ämne som ligger mig mycket varmt om hjärtat: anglofilin. All in all - det finns ingen anledning att läsa Nöjesguiden längre.

3 kommentarer:

julia sa...

rodeo-martins text var ju den som fick en att verkligen ALDRIG mer plocka upp rodeo. inte ens för att skratt-läsa. den var så förbannat oprofessionell och bevisade verkligen på vilken journalistisk nivå den här tidningen befinner sig på: absoluta nollpunkten.

men hey. vem behöver kunna nåt när man har polare..


fast okej. jag kanske plockar upp nästa gång bara för att se om de kanske bytt bylinebilder. hoppas ännu klockrenare nästa gång!!!!

Anonym sa...

Sant. Men Sandahl befinner sig ungefär på samma nivå, även om han är "en snäll kille", så han förtjänade det.

Joel Josefsson sa...

wtf? martin gelins text var ju det enda som varit bra i rodeo på länge.