fredag, maj 25, 2007

Var är Brita Zilg?

Som ynglig var jag sjukt fascinerad av Brita Zilg. Kalla det gärna kärlek på distans. Hon var inblandad i Darling på ett eller annat sätt (redaktör?) och formgav lite grejer. Jag brydde mig aldrig, egentligen utan baserade hela min kärleksaffär på att hon hade den mest briljanta luggen i hela Sverige. Och att hon i ett nummer av Darling kallades redaktionens Bowie-expert. Det räckte för mig. Jag var kräsen då.

Men vad gör Brita Zilg idag? Har hon kvar sin geniala lugg? Och lyssnar hon på David Bowie? Någon måste berätta.

1 kommentar:

Miss DDR sa...

Hejhej här är jag!
Luggen var kvar tills för ett halvår sen, nu är den på utväxt. Det ska bli klassisk Morticia Adams-frippa är tanken, efter att ha haft samma lugg sen jag var 5 år... David Bowie är fortfarande min enda och största kärlek. Jag pluggar till läkare nu. Puss!