måndag, maj 14, 2007

Your kroppkaka is calling

Julia påstår att man kan äta lingonsylt till stekt sill. Att det till och med är vanligt. Att det är husmanskost! Är det så? Äter du sylt till din sill? Gör svenskar i gemen det? I sådana fall känner jag mig nödgad att emigrera.

Apropå husmankost så kom vi på att husmankost vore roligt att använda som sexmetafor i en hiphoplåt:

"Gimme some of that red lingonsylt
And then the potatis and maybe some brunsås
I'll eat the älgfärsbiffar with stor aptit"

3 kommentarer:

julia sa...

nu kom jag just på nåt briljant om kåldolmar och ärtsoppa också...

hoppas att många kommer hålla med mej om lingonsylt. det gör dom väl inte i det här falafel-landet.

jag vet dock en som har lingonsylt till makaroner. jag ska tillkalla henne genast.

bobby sa...

Jag troooor mig minnas att man kanske kanske kanske har lingonsylt på stekt sill. Eller strömming. När man äter det med mos. Vad ska man annars ha till? Ketchup?

Fin blogg by the way. Roligt, och det gillar jag!

Joel Josefsson sa...

Har en kompis som äter ketchup till både fiskbullar och pannkakor. Så rätt svar på frågan är; NEJ, man kan inte äta lingonsylt till sill.