fredag, juni 22, 2007

Att vara besviken är en livsstil

Jag minns inte när jag senaste upplevde en bra och trevlig midsommarafton. Som det ser ut nu så är mina chanser till en bra och trevlig midsommarafton år 2007 ganska små. Jag minns inte ens vad jag gjorde förra året. Förmodligen jobbade jag. Idag är jag ledig. Jag har precis vaknat, dricker kaffe och ägnar mig åt fortbildning.

Visste du att Johan Hansson Moraeus från och med 1708 var bergsläkare i Falun? Visste du att han 1715 gifte sig med Elisabeth Hansdotter? Visste du att de fick sju barn tillsammans och att deras äldsta dotter, Sarah Elisabeth Moraea, gifte sig med Carl von Linné? Nej, inte jag heller.

1 kommentar:

Skuggan sa...

Glad midsommar karl.

Visste du att Kalle Moraeus första instrument var en fyrsträngad mandolin som han började spela vid 4 års ålder. Hans bröder Perre och Olle hade stort inflytande på honom och spelade allt från Beethoven till Frank Zappa för honom. Jag sen gick det ju som det gick.