måndag, juli 02, 2007

Jesus är perser!

Varje dag är Jehovas vittnen här och delar ut sin hallelujapropaganda. En gång när de ringde på dörren öppnade jag och sa "tack, men nej tack". Sedan tog jag ändå emot den där tidningen Vakttornet. Nu vågar jag inte öppna dörren längre för jag har inte läst tidningen och damerna utanför vill säkert ha en recension.

Så nu langar de istället in sina flygblad genom brevinkastet. Jag uppmanas att följa Kristus. Jag blir lovad ett handtag med flera av mina största bryderier här i livet: att få evigt liv och förbättra familjelivet. Och jag är hjärtligt välkommen till deras områdessammankomst. Områdessammankomsterna hålls i Ovesholm (Kristianstad) och Sundsvall.

Det är inte jättenära och det gör mig fundersam. Och det gör mig också fundersam att den Jesus som tecknas på framsidan av flygbladet ser ut som Irans president.


3 kommentarer:

presidenten sa...

Tips: öppna naken, sen blir det paus. Gärna upptaget-naken, kanske wettexduk och telefon?
Nätbyxa och bebis funkade jättebra, inga fler besök så länge vi bodde kvar.

Daniel sa...

Jag vågar inte visa mig naken ens för Guds (Jehovas?) tjänare. Men jag känner spontant att det där med nätbyxa hade varit en intressant syn.

president sa...

japp, nätbyxa med landstingsblöja rular i skrämselvärlden!