fredag, augusti 31, 2007

Cuiusvis hominis est errare



Som alla vet är jag inte direkt av vän av Nöjesguiden och den journalistiska mission gratistidningen har. Ni gillar att se på mig som något av Nöjesguidens nemesis och vill ni ha, och jag är inte den som säger emot. Men! I det senaste numret finns det en liten rolighet som jag skrattade högt åt på spårvagnen i dag.

Mästerligt och Dödskalle intervjuar Linda Rosing och följande meningsutbyte återges i tidningen:
Vad skulle det stå på din gravsten?
- "Hon kom, hon såg, hon segrade"... det finns ett ordspråk... vad heter det?
"Alea iacta est"?
- Ja, precis.

Stor humor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru din jävla latin-snobb. Hur fan ska jag som vanlig medelsvensson veta vad fan det där betyder?
Okej, Veni Vidi Vici, eller hur fan det stavas, känner jag till, men bara för det vet jag inte vad Alea Iacta Bajs betyder.

Daniel sa...

Förlåt, jag vill inte skriva någon läsare på näsan. Men ni är ju fan dummare än tåget hela bunten.

Det betyder tärningen är kastad.

Joel Josefsson sa...

Tyvärr, det där var inte roligt alls.

Anonym sa...

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/kultur/story/utskrift/0,3258,1088954,00.html