måndag, augusti 06, 2007

Mitt senast skickade mail

Till: reklamationer@discshop.se, beatrice.lekander@discshop.se
Datum: 2007-aug-06 23:07
Ämne: Fel i leverans (Tredje gången gillt!)

Hej,

24 juli skrev jag till er med anledning av ett en av filmerna i min order, med fakturanummer 3200310, inte var den jag beställt.

Jag hade beställt tv-serien Absolute Power - Season 1 (Import) med artikelnummer 51187. Ni levererade i stället thrillern Absolute Power, som jag förstår har artikelnummer 30884.

Ni lovade att skicka den korrekta varan med en retursedel, men misslyckades. Ni skickade ytterligare ett exemplar av thrillern
Absolute Power med Clint Eastwood, dvs. filmen jag inte beställt och inte vill ha.

26 juli svarade ni att ni skulle skicka den korrekta varan, dvs. d
en brittiska tv-serien Absolute Power - Season 1 (Import) med Stephen Fry tillsammans med en retursedel.

I dag (6 augusti) fick jag ett paket av med posten. Om ni har lyckats den här gången? Jodå, retursedeln fick jag i alla fall.

Vad är det frågan om!?! Nu har jag
TRE (3!!!) exemplar av den där jävla Clint Eastwood-filmen som jag inte vill ha.

Senast jag mailade er frågade jag hur man kan göra fel, med tanke på att artikelnumren inte liknar varandra, omslagen inte ser likadana ut, de två varorna inte kostar lika mycket och Eastwood-thrillern listas under sin svenska titel på er hemsida.

Nu när ni misslyckats för
tredje gången är det fler frågor som måste ställas: Är era lagerarbetare idioter? Analfabeter? Påtända under arbetstid? Är det överhuvudtaget möjligt att få hem den vara jag beställt? Är det alltid något av en roulette när man beställer en film från er som delar titel med en annan film?

Vi får alltså försöka igen.
Skicka rätt film den här gången.
Rätt film är alltså - TV-SERIEN
ABSOLUTE POWER - SEASON 1 (IMPORT) MED ARTIKELNUMMER 51187. Det är den jag vill ha.
Det är den jag beställde. Skicka er jävla vd ut på lagret att hämta filmen åt mig, om nu det är någon garanti för att det ska bli rätt.

Jag är helt övertygad om att ni kommer misslyckas igen, så vi hörs säkert.

Ovänliga hälsningar,
Daniel Swedin


PS. Våga inte skicka någon påminnelsefaktura på de andra filmerna i ordern. Tills ni skickar rätt film får ni inte ett öre. DS"

8 kommentarer:

Joel Josefsson sa...

Har ett minne av att jag också har tjaffsat med dom där dårarna. Hoppas Ingvar von Discshop ger sig ut på golvet och läxar upp dom.

nisse sa...

hahaha lysande brev, jag skrattar mig fördärvad
/nässe

Anna sa...

hahahahaHA! Underbart!. I kolerisk klass med det (handskrivna) brev jag skickade till någon stackars tillverkare av ett (amatörmässigt) AVSLAPPNINGSBAND. Fritt ur minnet: "Detta band håller inte vad det lovar. Det skänker mig inte den minsta avslappning och därför vägrar jag att betala för sagda produkt. Jag kräver istället en ursäkt för att ni förorenat mina öron och upptagit min tid."

Daniel sa...

Haha, hur gick det då, Anna?

Fick du en ursäkt och slapp du betala?

Kerstin sa...

Halkade in här då jag googlade på Brita Zilg. Fick du några svar? Var är hon?

Joakim sa...

Haha, det var det roligaste mailet jag läst. Och vad är det för dårar som jobbar på Discshop?

anna sa...

Daniel: Pengar tillbaka yes, men okommenterat. Min man brukar kalla mig kunden från h-vete. Han är inte stolt när han säger det. Men pruta ska man också göra, nästan jämnt tycker jag. Han HATAR att handla med mig.

Anonym sa...

Haha..vilket snorvalpsgnäll mail..:-)