onsdag, oktober 31, 2007

Kärlekens mysterier



Vem är Petter och vilken makt har han? Efter intervjun med rapartisten i förra veckans Aftonbladet börjar jag fundera. Petter redovisar sina tre senaste sms för den intervjuande journalisten, och två av meddelandena skrämmer slag på mig.

I ett sms har Petters fru skrivit att Mange
”Glassigt Schmidt suttit i teve och sagt att han är bättre än Petter.
– Omedelbart när jag fick det skickade jag ett sms till Schmidt och undrade om det stämde att han sagt så, berättar Petter.

Lika omedelbart svarar Mange:
”Haha! Jag undrade när du skulle sms:a. Jag satt i heta stolen i 'Bobster ' i SVT och jag skulle svara snabbt på en massa frågor. De frågade vem som var bäst mellan oss och då sa jag typ: 'Eh, då får jag väl säga jag då'. Se hela intervjun när jag pratar om oss och lyssna även på svaret så förstår du att det inte var en diss och att det inte lät så heller. Det var inte direktsändning så jag kunde inte ändra något heller. Hoppas du tar det rätt. Om du inte vet det är jag den förste att påtala din vikt för svensk hiphop och dina skills. Frid!

Herregud! Vad har bidragit till att Mange Schmidt så fullkomligt är beredd att pissa ner sig själv när Petter sms:ar? Vad har bidragit till Petters upplbåsta ego? Hur kände Mange Schmidt när hans avsaknad på självrespekt och ryggrad fick pynta en Petter-intervju? Och hade Mange Schmidt varit en död man om han istället svarat
Ja. Och??

Det här är ju så klart frågor som vi aldrig kommer att få svar på. Det är väl det som är skillnaden mellan mig och Petter - när jag frågar kan man med gott samvete låta bli att svara. Fan, jag måste raka mig på huvudet.

3 kommentarer:

Mårten sa...

Menar du att Mange Schmidt fick betala Aftonbladet för att de skulle kunna göra en intervju med Petter där han kunde dementera Manges skandalösa ryktesspridande?

Hiphop. Kvällstidningar. En djävulsk kombination.

Daniel sa...

Eh, när jag skriver "pynta" menar jag inte "betala".

Jag menar pynta i dess
icke-stockholmsdialekta form, dvs. "dekorera" eller "smycka".

Joel Josefsson sa...

En annan fråga vi aldrig kommer få svar på: vilka ingår i Petters målgrupp?