måndag, december 17, 2007

Han är fan göteborgare också



Joel slaktar våra favoritlåtar borta i sin blogg, och har hittills sparkat in öppna dörrar och sågat Bowie och Dylan. Och Stevie Wonder!

Det kanske också är en öppen dörr, men jag har aldrig förstått mig på Stevie Wonder och hans oantastliga status. Är han en legend? Okej, men jag ser bara en Michael Jackson-figur utan roliga intressen. En tokflinande pajas som spelar munspel på Burt Bacharachs sämsta låt någonsin.

Förresten - hur ni hur han sjunger? Jag skulle hellre bli påkörd av en buss och en spårvagn samtidigt än blir tilltalad av en man med Stevie Wonders röst. Men ni gillar förstås Stevies röst? Den enda rimliga förklaringen måste vara att alla som gillar Stevie Wonder är gravt hörselskadade och gillar en blind kille bara för att vara solidariska.

Senast jag såg Lasse Kronér-orgien "Doobidoo" så sa Lasse något i stil med att Stevie Wonder VAR musik, att musiken föddes med Stevie Wonder. Herregud, det är 2007 och man blir fortfarande kränkt av sin fredagsunderhållning.

1 kommentar:

Anonym sa...

tönt