måndag, november 03, 2008

De sväljer betet, kroken, linan och sänket



Kvällstidningen GT har gått på en riktig anka, verkar det som. I dagens tidning har man intervjuat Daniel Sehlstedt, 27 år gammal, som på en spårvagn hittat en dvd-skiva.

På skivan hittade Sehlstedt bland annat en musikvideo där en kvinnlig artist sjunger en liten poplåt. För att kunna lämna tillbaka dvd-skivan har Sehlstedt nu gått ut i GT och efterlyst ägaren till skivan och den kvinnliga artisten.

För att underlätta sin jakt på artisten har Sehlstedt också lagt ut videon på Youtube.
- Musikvideon är bra gjord, det är inget skolbygge. Därför känns det som om någon borde sakna den, säger Sehlstedt till GT.

Vilken bra story, tänker alla. Nu har Sehlstedt lämnat dvd-skivan till GT och alla väntar naturligtvis på uppföljningen - när den kvinnliga artisten hör av sig till kvällstidningen GT och det avslöjas vem hon är och så vidare.

Kanske är storyn lite för bra? Ja. Endast genom att googla har jag fått fram att Daniel Sehlstedt sedan 2006 arbetar som grafisk formgivare på ett företag som heter Best-Media Sverige AB. Vilka är då Best-Media Sverige AB?

Enligt en jobbannons på Manpower är Best-Media Sverige AB ett "nytt expansivt media bolag (sic) med fokus på onlinemarknadsföring". Se där, ja.

Onlinemarknadsföringen av den "okända" kvinnliga artisten har gått fint i alla fall. Videon på Youtube, som GT länkar till, är den 65:e mest sedda Youtubevideon i Sverige den här veckan. Och det är bara måndag.

En i sanning välregisserad och snygg lanseringskampanj signerad Best-Media. Inte lika snyggt av GT, kanske.

1 kommentar:

Magnus J sa...

Fan va simpelt trick. Det borde väl fan GT kunnat fundera ut. Men dom kanske har fått en hacka dom också?