tisdag, mars 24, 2009

Jag sätter mig i husarrest!



Apropå Aftonbladets Fattigbloggen - där en reporter testar hur det är att leva på socialbidrag under en månad och bloggar om det - presenterar jag härmed mitt bidrag till samhällsbloggningen:

Politisk fånge-bloggen! Jag låser in mig i min lägenhet, slänger ut nyckeln genom fönstret och testar på livet som politisk fånge i husarrest. I en månad kommer jag sitta inspärrad i min lägenhet, utan teve, radio, morgontidning...

Visst, jag kommer att blogga som ett djur, men datorn kommer att prepareras och fixas till så att jag inte kan surfa in på sajter som regimen ogillar.

Låter det intressant, chefredaktörer och mediadirektörer? Kontakta mig omgående så finslipar vi idéen och sjösätter den här saken tillsammans.

1 kommentar:

Carina sa...

haha! Du har verkligen en poäng där. :)